Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de “STORY TELLING AWARD”

Amsterdam, 4 januari 2014 -  Duurzaam importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de “STORY TELLING AWARD 2014”, die zij eind januari 2014 zal uitreiken. In januari 2013 geïntroduceerd  en in 2014 met succes geprolongeerd. De Story Telling Award wordt uitgereikt aan de retailer die er het beste in slaagt om de achtergrond van haar merken toe te lichten aan de klant, als onderdeel van de steeds belangrijker wordende CUSTOMER EXPERIENCE in de fysieke winkels. Hierin heeft zij een samenwerking gevonden met SHOPCONTROL.NL, een mystery shopping bureau met een van de grootste mystery shoppers netwerken van Nederland.

“De herkomst van merken wordt steeds belangrijker voor de consument. De wereld is open geworden. Consumenten kunnen (online) meer formatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een eerlijk en authentiek verhaal is heden ten dage van essentieel belang.  Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoop. De aandacht die het personeel aan de klant geeft, door de achtergrond van de duurzame producten te vertellen draagt bij aan de ultieme winkelbeleving. De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie, en mensenkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel”, aldus eigenaresse Cécile Scheele.

De Mystery Shoppers van SHOPCONTROL.NL hebben de afgelopen weken  mode- en lifestylezaken door heel Nederland bezocht. Tijdens hun bezoek hebben zij kennis genomen van de winkelpresentatie en cruciale punten m.b.t. Storytelling over de duurzame producten van Goodbrandz. SHOPCONTROL.NL heeft het winkelpersoneel getest op hun kennis van de producten. Criteria die hierin bepalend waren, zijn de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het benoemen van het achtergondverhaal en herkomst van het product in het adviesgesprek.

De zestien genomineerden  in de twee categorieën, kleine zelfstandigen en filiaalbedrijven/gevestigde retailers met personeel,  zijn:

Kleine zelfstandigen/ eenmanszaak:

ME & MY, Woerden
Hop & Co, Santpoort
No13, Delft
Rubia, Roosendaal
De Groene Knoop, Eijs
Sundry Moves, Deventer
Aline Fashion, Burghum
Hippe Engel, Schipluiden

Filiaalbedrijven / gevestigde  retailers met personeel:

Manders mode, Schaijk
Het Bonte Schaep, Drunen
Anna van Toor, Veenendaal
Best of Brands, Hoogland
Rinsma, Gorredijk
Spandaw, Roden
Fabert de Wit, Hellevoetsluis
Studio Blique, Middelburg

De winnaar wordt bekend gemaakt op de MODEFABRIEK in Amsterdam. Op maandag 27 januari om 14:00 uur word in  stand (279 GOODBRANDZ)) de winnaar van de Story Telling Award bekend gemaakt.

De winnaar van vorig jaar was bij de kleine zelfstandigen: De Hippe Engel in Schipluiden en bij de Retailer met meerdere vestigen danwel personeel: Studio Blique in Terneuzen.

24/1/2014