Goodbrandz maakt nominaties bekend van de Dutch Retail Experience Award 2014

AMSTERDAM, 2 juni 2014 – De nominaties voor de “Dutch Retail Experience Award” van 2014 zijn bekendgemaakt. Goodbrandz, distributeur van duurzame fashion- en lifestyleproducten, zal de winnaar bekend maken tijdens de Modefabriek in de Amsterdam RAI op 13 juli.

De genomineerden zijn:
Amsterdam: Cotton Cake, Rick Moorman, Anna + Nina, Maison NL, Hartje Oost, Urban Outfitters, Apeldoorn: Passtore, Arnhem: Jones, Humanoid, Bergen: Huis van Bergen, Bolsward: Wolke Mode, Borne: Leurink, Delft: Style Kitchen, Den Bosch: Oh, Den Haag: Sketch, Den Helder: Diverso, Deurne: Ruys, Doesburg: Only for men, Doetichem: Mooi ben jij, Eindhoven: You are here, Out of the Blue, Emmen: Trud, Geertruidenberg: To Daze, Gorichem: Van Zuilen, Gorredijk: Rinsma, Haarlem: Portrait, Haren: Het Magazijn, Heerlen: Fier, Hoogeveen: Mrs Jones, Hoogland: BOB, Maastricht: Stijl, Le Marais, Nijmegen: Mood, Oosterbeek: Buyten, Rotterdam: Groos, Santpoort: Hop & Co, Sevenum: Jansen Noy, Sittard:  Fee, Utrecht: Daen’s, Vinkeveen: Lutz, Waalwijk: Van Dijk, Zaltbommel: Vandaan.

Dutch Retail Experience Award
De Dutch Retail Experience Award is een prestigieuze landelijke retailprijs voor de winkels van nu!

Deze award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Het belang van attractieve winkels met een authentiek en gevarieerd aanbod neemt toe. Bij consumenten draait het niet langer om winkelen in de betekenis van “fysiek ergens heen gaan om aankopen te doen”, maar het gaat om het entertainen van de consument. Consumenten op de juiste manier benaderen, met het juiste aanbod van merken, voortdurend blijven communiceren met de klanten, is de succesformule van de toekomst. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, narrowcasting, een authentiek assortiment, service, een origineel interieur, speciale evenementen, zullen in de toekomst het retaillandschap bepalen”, aldus Cécile Scheele, eigenaresse van Goodbrandz.

Online Experience Award
Nieuw dit jaar is de Online Experience Award. Naast de huidige fysieke beleveniswinkels is er de laatste jaren een nieuwe markt aangetreden, de online markt. Inmiddels kent Nederland al meer dan 70.000 webwinkels binnen uitlopende branches. Iedere shop creëert een eigen experience m.b.v. Social Media, gepersonaliseerde mailings en synergie tussen fysiek en online benadering.

De genomineerden dit jaar zijn, 9straatjes.nl, Bylotte, Little Soho, Pick and Spend, Cloakroom, The Goods, The Next Closet.com, Winkelstraat.nl.

Juryprijs
Een deskundige, onafhankelijke jury bepaalt de winnaars. De jury bestaat dit jaar uit: Harry Bijl (innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail),  Gea Eleveld (eigenaresse van Fashion-Up! en oprichter van online platform Fashion055) en Ingrid Ploegmakers (Manager Marketing, Retail en Communicatie bij WPM. WPM ontwikkelt duurzame winkelgebieden).

Vorige jaar won You Are Here in Eindhoven de Dutch Retail Award, ging de Most Innovative Store Award naar Hutspot in Amsterdam en werd de Retail Excellence Award uitgereikt aan Rinsma in Gorredijk.

Publieksprijs
Naast de onafhankelijke vakjury kunnen klanten hun favoriete winkel nomineren via het online stemformulier. Dus stem mee via: http://www.goodbrandz.nl/drea2014. Stemmen kan tot 1 juli. Vorig jaar ging de publieksprijs naar Piet Zoomers in ’s Hertogenbosch.

 

2/6/2014