GOODBRANDZ

p r o g r e s s i s e v e r y o n e s b u s i n e s s

 

Persbericht

 

Denkt u een inspiratie te kunnen zijn voor uw collega retailers? Heeft u een vernieuwend shopconcept met originele winkelbeleving?

Schrijf u dan nu in voor de Dutch Retail Experience Awards! 
Dé retailprijs voor het meest vooruitstrevende winkelconcept

 

Amsterdam, 6 maart 2015 – Wie wordt dit jaar de opvolger van DAENS uit Utrecht, RICK MOORMAN uit Amsterdam, CLOAKROOM en FEE CONCEPT STORE uit Sittard, als winnaars van de DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS? Wie is in 2015 de publieksfavoriet? En wie is volgens de deskundige vakjury de meest opvallende retailer in zijn of haar deelgebied? Op zondag 12 juli 2015 weten we het. Dan worden de DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS weer uitgereikt.

 

De Awards worden jaarlijks uitgereikt aan dé retailers die er het best in slagen een beleving voor hun klant te creëren, die volledig van deze tijd is, waarin consumenten entertaint en geïnformeerd worden tijdens het winkelen.

 

De inschrijving is vanaf nu geopend voor alle fysieke Fashion & Lifestyle winkels in Nederland, die zich onderscheiden in hun vernieuwende winkelconcept en passende winkelbeleving. Retailers kunnen zich inschrijven tot 8 mei 2015.

 

Dutch Retail Experience Award
De Dutch Retail Experience Award is een landelijke retailprijs voor de winkels van nu! Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, het assortiment, de service, een origineel interieur, narrowcasting, speciale evenementen en verrassende winkelruimtes.

 

Er is momenteel van alles gaande in de retailbranche. Alles draait om een nieuwe manier van winkelen, het uitstralen van beleving. De Dutch Retail Experience Award is in 2012 tot stand gekomen om retailers die zich voor deze nieuwe manier van winkelen inzetten onder de aandacht te brengen. En om tegelijkertijd een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

 

Retailers kunnen meedingen naar verschillende prijzen:

- Publieksprijs Dutch Retail Experience Award
- Retail Excellence Award, voor de gevestigde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding.
- Most Innovative Store Award, voor de jonge retailer die minder dan vijf jaar actief is en uitblinkt in originaliteit.
- Best Customer Experience Award, voor de retailer die de consument een unieke beleving biedt.
- Online Experience Award, voor de online retailer die een online winkelbeleving kan creëeren.

Dit jaar wordt er een nieuwe Award geïntroduceerd:
 De European Retail Experience Award
Veel Nederlandse retailers halen inspiratie uit onze buitenlandse collega’s, vandaar dat deze award is toegevoegd. Op deze manier willen we de buitenlandse concepten onder de aandacht brengen en de Nederlandse retailers nieuwe inspiratie geven!

 

Fashion & lifestyle retailers kunnen meedingen naar één of meerdere van deze vier deelprijzen.

Textilia is mediapartner van de Dutch Retail Experience Awards.

De jury bestaat uit:

- Harry Bijl - innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail.

 

- Kim Pereira – Hoofdredactrice van het modevakblad Textilia.
 

- Gea Eleveld - eigenaresse van Fashion-Up! Een adviesbureau voor conceptontwikkeling, fashionmanagement en projectmanagement voor de mode- en interieurindustrie. En oprichter van online platform Fashion055
 

- Ingrid Ploegmakers - Manager Marketing, Retail en Communicatie bij WPM. WPM ontwikkelt duurzame winkelgebieden.
 

- Talita Kalloe - Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Zeg Maar Jij.com.

Voor een deelnameformulier en informatie over inschrijven, procedures, voorgaande winnaars en de uitreiking op 12 juli 2015 stuurt u een email naar pr@goodbrandz.nl
 

________________________________einde persbericht_____________________________

Informatie: Goodbrandz, Fashion House 0.03, Amsterdam, 020-2100134, cecile@goodbrandz.nl