PERSBERICHT

Goodbrandz maakt nominaties bekend van de Dutch Retail Experience Award 2015.

 

AMSTERDAM, 19 mei 2015 – De nominaties voor de “Dutch Retail Experience Award” van 2015 zijn bekendgemaakt. Goodbrandz, distributeur van duurzame fashion- en lifestyleproducten, zal de winnaar bekend maken tijdens de Modefabriek in de Amsterdam RAI op 12 juli.

De genomineerden voor de categorie Best Customer Experience  zijn:
Dansk Design in Noordwijk, Zondag in Amsterdam, BijDaan in De Bilt, Marie* in Eibergen,  PUUR feel goods in Driebergen, Coming Soon in Arnhem, MiniChiChi in Amsterdam, Nunc in Hardenberg,  Minimarkt in Bloemendaal, Gewoon Mooi in Franeker, BonBon on the Block in Rotterdam, Concrete in Amsterdam, Vif Jeans in Rijssen,  Vielgut in Eindhoven, Best of Brands in Hoogland, De Schoenenfabriek  in Groningen, L’altra donna in Rotterdam,  Mendes Shoes in Rotterdam, Centre Neuf in Amsterdam en  Brandmission in Haarlem

De genomineerden voor de categorie Most Innovative Store zijn:
Outspoken Concept Store in Den Bosch,  Kloffie in Haarlem, Het Hoofdkantoor in Bussum, Felice home of brands in Amsterdam, Melange7 in Heiloo, The Bakery in Reusel, Wait and Sea in Harlingen, Lena the fashion library in Amsterdam, Conceptstore IWSBS in Rotterdam,  Objet Trouvé in Rotterdam, Reshare Store in Groningen, Stadspaviljoen Noord in Bergen, The Gallery Brandstore in Almelo, Daily Poetry in Den Bosch, Brands UNXPCTD in Haarlem en Baskèts in Amsterdam

De genomineerden voor de categorie Retail Excellence  zijn:
O’Moda
in Den-Bosch, Ruys in Deurne, Maggy’s Mode in Spakenburg, Zjim in Ulvenhout,Sans in Rijssen, Rinsma Fashion Plaza in Gorredijk, Van den Assem in Capelle a/d IJssel, Voorwinden in
’S-Gravendeel, Jones in Arnhem en Credo in Den Haag

Dutch Retail Experience Award
De Dutch Retail Experience Award is een prestigieuze landelijke retailprijs voor de winkels van nu!

Deze award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Het belang van attractieve winkels met een authentiek en gevarieerd aanbod neemt toe. Bij consumenten draait het niet langer om winkelen in de betekenis van “fysiek ergens heen gaan om aankopen te doen”, maar het gaat om het entertainen van de consument. Consumenten op de juiste manier benaderen, met het juiste aanbod van merken, voortdurend blijven communiceren met de klanten, is de succesformule van de toekomst. Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, narrowcasting, een authentiek assortiment, service, een origineel interieur, speciale evenementen, zullen in de toekomst het retaillandschap bepalen”, aldus Cécile Scheele, eigenaresse van Goodbrandz.

European Retail Experience Award
Nieuw dit jaar is de European Retail Experience Award. Deze Award is in het leven geroepen om de Nederlandse retailers inspiratie te geven. Er zijn in Europa veel innovatieve en unieke winkels, door deze in kaart te brengen, hopen we de Nederlandse retailers te prikkelen.

De genomineerden zijn: Café Costume in Brussel, Your Premium Store in Antwerpen, Clinic in Antwerpen, Anthropologie in London, Merci in Parijs, L'eclaireur in Parijs, Supermarket Concept Store in Belgrado, Antonio Marras in Milaan, 10 Corso Como in Milaan, Flow Store Big Boy Srl in Florence en Rick Moorman in Amsterdam.

Online Experience Award
Naast de huidige fysieke beleveniswinkels is er de laatste jaren een nieuwe markt aangetreden, de online markt. Inmiddels kent Nederland al meer dan 70.000 webwinkels binnen uitlopende branches. Iedere shop creëert een eigen experience m.b.v. Social Media, gepersonaliseerde mailings en synergie tussen fysiek en online benadering.

De genomineerden dit jaar zijn:  Loft 55 www.loft55.nl, We Love Swoppen www.weloveswoppen.com, Keep it secret store www.keepitsecretstore.com, Girls love eco www.girlslove-eco.nl, Fresh Cotton www.freshcotton.com/nl/, United Wardrobe www.unitedwardrobe.com, The Next Closet www.thenextcloset.com, Shopping small www.shoppingsmall.nl, Gusto Moda www.gustomoda.com, Orange Bag www.orangebag.nl

Juryprijs
Een deskundige, onafhankelijke jury bepaalt de winnaars. De jury bestaat dit jaar uit: Harry Bijl (innovatie en inspiratiespecialist bij de brancheorganisatie InRetail),  Gea Eleveld (eigenaresse van Fashion-Up! en oprichter van online platform Fashion055), Ingrid Ploegmakers (Manager Marketing, Retail en Communicatie bij WPM. WPM ontwikkelt duurzame winkelgebieden), Kim Pereira (hoofdredactrice van het modevakblad Textilia) en Talita Kalloe (Freelance journalist en copywriter voor verschillende mode-, lifestyle- en retailvakbladen. Daarnaast is ze founder van het platform Zeg Maar Jij.com. )

Vorig jaar won Daen’s in Utrecht de Best Customer Experience Award , ging de Most Innovative Store Award naar Fee Conceptstore in Sittard, was Cloackroom de winnaar van de Online Experience Award en werd de Retail Excellence Award uitgereikt aan Rick Moorman in Amsterdam.

Publieksprijs
Naast de onafhankelijke vakjury kunnen klanten hun favoriete winkel nomineren via het online stemformulier. Dus stem mee via: http://www.goodbrandz.nl/drea2015. Stemmen kan tot 28 juni.
Vorig jaar ging de publieksprijs naar Leurink Mode in Borne.

 

________________________________einde persbericht­­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________________

 

Meer Informatie:
Goodbrandz
Fashion House 0.03, Amsterdam
020-2100134
pr@goodbrandz.nl
cecile@goodbrandz.nl