Duurzaam modeagentuur Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de STORY TELLING AWARD

 


De Story Telling Award wordt uitgereikt aan de retailer die er het beste in slaagt om de achtergrond van haar merken toe te lichten aan de klant, als onderdeel van de steeds belangrijker wordende CUSTOMER EXPERIENCE in de fysieke winkels. Hierin heeft zij een samenwerking gevonden met SHOPCONTROL.NL. “De herkomst van merken wordt steeds belangrijker voor de consument. De wereld is open geworden. Consumenten kunnen (online) meer formatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een eerlijk en authentiek verhaal is heden ten dage van essentieel belang.  Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoop. De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie, en mensenkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel”, aldus eigenaresse Cécile Scheele.

De Mystery Shoppers van SHOPCONTROL.NL hebben de afgelopen weken verschillende modezaken door heel Nederland bezocht. Tijdens hun bezoek hebben zij kennis genomen van de winkelpresentatie en cruciale punten m.b.t. Storytelling. Criteria die hierin bepalend waren, zijn de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het benoemen van het achtergondverhaal in het adviesgesprek.

De vijf genomineerden  zijn:

-          Studio Blique - Noordstraat, Terneuzen

-          De Hippe Engel - Keenenburgweg, Schipluiden

-          Fabert de Wit - Struytse Hoeck , Hellevoetsluis

-          Windtson - Nieuwstraat, Wageningen

-          Queens - Laat, Alkmaar

De winnaar wordt op maandag 21 januari om 14.00 uur bekend gemaakt op de stand van Goodbrandz op de Modefabriek.

16/1/2013