Uitslag Dutch Retail Experience Award 2013

YOU ARE HERE Eindhoven winnaar “DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARD 2013”

AMSTERDAM- “You Are Here” uit Eindhoven is de winnaar van de Dutch Retail Experience Award (DREA) 2013. De publieksprijs is er voor Piet Zoomers uit Den Bosch, De Retail Excellence Award gaat naar Rinsma Fashion uit Gorredijk en tot slot is De Most Innovative Store Award voor Hutspot in Amsterdam.

You Are Here Eindhoven winnaar Juryprijs DREA

De jury is het er unaniem over eens dat “You are here” uit Eindhoven de winnaar is van de Dutch Retail Experience Award (DREA) 2013. “De kunstzinnige elementen in de winkel, het verrassende assortiment en de combinaties maken “You Are Here” een winkel van nu. Alles past heel goed bij elkaar in de lichte, frisse ruimte. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. “You Are Here” staat tot slot bekend om unieke samenwerkingen rond het thema kunst met onder andere het Van Abbe museum.”, aldus de jury.

De Publieksprijs

“Piet Zoomers” uit Den Bosch kreeg de meeste stemmen van de consument. Twee maanden lang konden alle klanten van de genomineerden stemmen via het online stemformulier voor de DREA. De klanten uit Den Bosch zijn vooral enthousiast over het interieur en de verrassende ruimtes in de winkel.

Most Innovative Store Award

“Hutspot” uit Amsterdam gaat ervan door met de Most Innovative Store Award. Dit is de prijs voorde jonge retailer die minder dan vijf jaar actief is en uitblinkt in originaliteit. Bij “Hutspot” wordt de winkelruimte volgens de jury volledig benut. “Hutspot is creatief en staat voor een vernieuwende manier van werken. Klanten kunnen in de winkel onder andere genieten van een shop in shop concept met een cafe, een barber, wijnproeverijen e.d. Hutspot combineert de verkoop met originele evenementen als yogalessen in de winkel of het speeddating evenement “When Harry met Sally”.”, zegt de jury.

Retail Excellence Award

De Retail Excellence Award is er tot slot voor “Rinsma Fashion” uit Gorredijk. Dit is de prijs voor de gevestigde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding. Volgens de jury is Rinsma een winkel met een ziel. Het personeel is zeer betrokken en de winkel staat strak in het merkenprofiel.

Overige genomineerden

Naast de prijswinnaars waren de overige genomineerden in willekeurige volgorde:

Amsterdam: Sukha, Apeldoorn: Petit Merci, Borne: Leurink Mode, Eindhoven: You Are here, Etten- Leur: Stockholm Fashion, Groenlo: Katoo Fashion, Haarlem: Brandmission, Huizen: Loft, Leiden: Maf , Oosterbeek: Meike Fashion, Oud-Beijerland: De Drukkerij Denim, Ravenstein: van Tilburg, Vleuten: Sterk Store, Vlieland: Eb en Vloed, Waalwijk: van Dijk , Zwolle: Eigen

Dutch Retail Experience Award

De Dutch Retail Experience Award is een landelijke retailprijs voor de winkels van nu! Een winkel die extra aandacht heeft voor bijvoorbeeld: bijzonder personeel, narrowcasting, het assortiment, de service, een origineel interieur, speciale evenementen en verrassende winkelruimtes. Er is momenteel van alles gaande in de retailbranche. Offline winkels hebben het moeilijk in deze economische mindere tijden. Alles draait om een nieuwe manier van winkelen/ het uitstralen van beleving. De Dutch Retail Experience Award is vorig jaar tot stand gekomen om retailers die zich voor deze nieuwe manier van winkelen inzetten in het zonnetje te zetten. En om tegelijkertijd een positieve rol voor andere retailers te cre�ren.

26/7/2013