Tattoo art op buffelleer door Henk Schiffmacher

Henk Schiffmacher tattoo art op buffelleer
Exclusief tattoo-ontwerp voor een tas met inhoud

Naarden-Vesting/Amsterdam, 21 januari 2014 -- De wereldberoemde tattoo-artist Henk Schiffmacher is een fenomeen. Onder zijn naald kwamen beroemdheden als de Red Hot Chilipeppers, Lady Gaga en de Nederlandse Herman Brood. Zoals bekend zet Schiffmacher zich actief in voor goede doelen voor mens en dier. Voor het fairtrade tassenlabel MYOMY maakte hij een exclusief tattoo-ontwerp voor een Limited Edition van de MY PAPER BAG.

Toen Henk werd benaderd voor dit ontwerp, was hij direct geïnspireerd. Vooral door het mooie leer, afkomstig van de reusachtige buffels die op het Indiase platteland een goed leven hebben gehad als deel van het gezin bij de boeren. “Graag werk ik mee aan dit eerlijke tassenmerk. Fairtrade en goed voor de dieren zorgen vind ik een belangrijk uitgangspunt” aldus Schiffmacher. Hij maakte een design dat “echt Henk” is en verwerkte ook de nodige humor in het tekstuele gedeelte van de print.

Limited Edition
Het resultaat is een Limited Edition van de bekende MY PAPER BAG. De tas is uitsluitend in 2014 verkrijgbaar en wordt op 26 en 27 januari voor de markt gelanceerd op de Modefabriek in Amsterdam; dé Nederlandse modebeurs. Zondagmiddag zal Henk vanaf 15.00 uur deze speciale editie persoonlijk aan het publiek introduceren op stand 279 in The Frame, de hal waarin het thema ‘samen werken aan een duurzame toekomst’ centraal staat.

Bijna € 1.000 opbrengst voor uniek getekend exemplaar bij Serious Request 2013
Naast het ontwerp voor de print maakte Henk een unieke tekening op een MY PAPER BAG om een bijdrage te leveren aan de opbrengst van Serious Request. “Als ik op deze manier een bijdrage kan leveren, dan doe ik dat graag” meldt Henk. De opbrengst was bijna €1.000.

Over MYOMY do goods
MYOMY do goods is een Nederlands modemerk dat fairtrade leren design tassen en accessoires ontwerpt, produceert en verkoopt vanuit een duurzame gedachte. Het bedrijf heeft veel expertise op het vlak van duurzaam looien van eerlijk verkregen leer en haar superieure fairtrade producten worden in India door trotse ambachtslieden geproduceerd. Elk product wordt ontworpen door een bekende Nederlandse designer, waardoor het een erkend Dutch Design item is. MYOMY do goods werd opgericht in 2007 onder de naam Goodforall. De producten worden zowel online verkocht als in ruim 100 winkels in acht landen. Kijk voor meer informatie op www.myomydogoods.com

24/1/2014