Events

Calendar

Sales period ss25

8 juli - 23 augustus 2024

VAKBEURZEN

Preview – Nieuwegein 1 juli 2024 dames editie
Preview - Nieuwegein 8 juli 2024 heren editie
 

U kunt een afspraak inplannen door een mail te sturen naar sales@goodbrandz.nl of te bellen naar 085 750 0487

 
 
DSFW 2019 De Hallen
Dutch Sustainable Fashion Week

dsfw

Uit eigen geïnitieerde onderzoeken blijkt dat er een groeiende groep consumenten is die bewuster kleding willen kopen, maar vervolgens geen idee hebben waar en hoe. Dit is een belangrijke oorzaak van de relatief trage transitie. Marktvraag creëert een commercieel belang om je bedrijf te verduurzamen. Wanneer deze marktvraag uitblijft omdat consumenten vastlopen, blijft het een uitdaging voor alle schakels in de keten.
Door consumenten handelingsperspectief te bieden dmv informeren en de beschikbaarheid en zichtbaarheid te vergroten, helpen we deze vraagzijde te vergroten.

 

Dit is de reden dat we in 2014 de Dutch Sustainable Fashion Week hebben opgericht.
Het landelijke mode-event om awareness te creëren voor alle ontwikkelingen die er plaatsvinden omtrent duurzaamheid binnen de branche. Dutch Sustainable Fashion Week is een jaarlijks event, gedurende deze week presenteert dit Fashion evenement duurzame innovatie, young & established designers en ready-to-wear fashion aan een groot publiek van meer dan een miljoen consumenten, bedrijven, retailers, scholen en organisaties.

19-10-04-ThePlaceToBibi-3M7A6442
Dutch Sustainable Fashion Week

Een landelijk evenement

Verspreid over verschillende gemeenten en locaties in Nederland en in samenwerking met diverse gemeenten, scholen, modezaken en instanties organiseert de DSFW onder andere catwalkshows, festiviteiten, lezingen, winkelroutes, workshops, tentoonstellingen, award-uitreikingen en debatten door heel het land.

DSFW onderscheidt zich van ander Fashion Weeks door zich volledig te concentreren op duurzaamheid en innovatief design. De aandacht gaat tevens uit naar jonge, innovatieve Ready-to-Wear collecties die in samenwerking met circa 800 modezaken uitgelicht worden.

Goodbrandz Showroom Event

We bieden met ons retailevent, een platform waar de jonge koplopers dé unieke kans biedt om in korte tijd veel retailers en potentiële klanten te ontmoeten, het Goodbrandz Showroom Event.
De bedoeling van dit Event is retailers en duurzame merken op een vrijblijvende manier met elkaar in contact laten komen.
Kennis uitwisselen, ervaringen delen en natuurlijk de nieuwste collecties bekijken.

 

Het event is twee dagen, in voorbereiding  van het inkoopseizoen. Er is een DJ, vegan hapjes en heerlijke mock- en cocktails. Modellen lopen rond om de collecties te showen en de designers van de merken zijn er om het verhaal achter het merk te vertellen. Het is de bedoeling dat ook retailers die nog aarzelen om iets met duurzaamheid  te doen, geïnspireerd raken.

drea 4
DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS

DREA

De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

Michel Smit (Goodbrandz), organisator van deze gewaardeerde retailaward: "Juist in deze uitdagende tijd vinden we het van belang om succesverhalen te delen. 

drea 2
DUTCH RETAIL EXPERIENCE AWARDS

Bewustwording

De afgelopen maanden/jaren is er veel veranderd. In de sociale omgang, de bewustwording van onze kwetsbaarheid en ook de kwetsbaarheid van ons huidige economische stelsel.  In de fashion branche bleek dat de huidige businessmodellen kwetsbaar zijn. McKinsey heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van Covid-19 op de textielsector wereldwijd en becijferde dat Covid-19 80% van de textielbedrijven wereldwijd in de problemen heeft gebracht.  De textielsector moet zich meer dan ooit opnieuw uitvinden op een manier die past bij de duurzame uitdagingen van deze tijd.

"Er zijn voorbeelden van retailers die zijn gaan 'omdenken' en hierin heel succesvol zijn geweest. Kennis delen, succesverhalen uitlichten en hiervan leren, met de blik naar de toekomst, zijn dan ook belangrijke uitgangspunten van komende editie," aldus Smit.